DAYANILMAZ AĞIRLIK

Ölüm; gitmek belki de istemediğin halde gitmek. Sormuyorlar, yoksa yeni bir başlangıç mı? Nedir ölüm? Ölmek sonsuzluk mudur yoksa? Çok fazla soru var cevapsız.Ancak bir gerçek var ki ölen kişiyi geri getiremiyorsunuz .Sıcacık tenine dokunamıyorsunuz.Sevdiğiniz hem de çok sevdiğiniz can parçanızı öpemiyorsunuz. Müthiş bir boşluk ve çaresizlik var .Giden mutlu mu acaba gittiği yerde ,onuda bilen yok .O bilinmezlik var ya, insanın iliklerine çaresizlik olarak işliyor.                           Biz büyük bir yıkım ,tarifi ve tanımı mümkün olmayan kayıp yaşadık.Bazıları başsağlığı dilerken “sizi anlıyorum “dediğinde inandırıcı gelmiyor .Çünkü bu acı bambaşka bir acı .Sizi mahvediyor,bomboş geliyor , her şey anlamını yitiriyor.Adam  damdan düşmüş. Çevresinde yardım etmek isteyenler demişler “doktor çağıralım”.Düşen adam 👨‍🎨 bu öneriye itiraz etmiş .”Olmaz, bana damdan düşen birini çağırın” demiş.Soruyorlar niye diye.Adamda cevap veriyor”Çünkü damdan düşenin halini ancak bir başka damdan düşen anlar diye. Bence haksız da değil .Bazı duyguları anlayabilmek için mutlaka yaşamak gerekiyor.Tıpkı bizim yaşadığımız acı gibi.Oğlum gideli 4 ay 19 gün 80 dk oldu.Bu zaman içinde bana seni anlıyorum diyen sadece iki insanın yada ailenin beni anlayabildiğini  düşünüyorum.                                                                                                                     .Oğlumun karşı çaprazına iki ay önce genç bir avukatı yerleştirdiler.Biz mezarlığa gittiğimizde iki aydan beri o genç kızın mezarında da dua ediyorduk.Ben hatta ilk gördüğümde göz yaşlarına boğularak oğluma mezarlıkta dedim ki” bak oğlum ,bu ablada sana arkadaş geldi”.Bu Pazar da yine oğlumun mezarına ziyarete gittiğimizde genç avukatın ailesi de mezarının başındaydı.Biz kafamızla selam verdik ailesine ve oğlumuzun mezarında  dua okumak için durduk .Aile de bizi görünce hemen yanımıza geldiler  ve karşılıklı taziyede bulunduk.Anne Tülin Hanımın gözlerindeki o acı ve hüzünle bana bakarak “sizi anlıyorum “ demesi   bana o kadar samimi  ve gerçek geldi ki ...Çünkü o bakışlardaki çaresiz ve bitkin bakışları o kadar iyi tanıyor ve hissediyorum ki .anlamamam imkansız.                                         O acı var ya, sizi bir zamanlar belki senede birkaç kez uğradığınız mezarlığın bağımlısı yapıyor.Niye ? Biliyorum oğlum geri gelmeyecek ama ben orada onun yanında daha iyi hissediyorum.Yüreğim yanıyor ,içim parçalanıyor ama ağlayıp sızlasam da mezarından ayrılmak istemediğim anlar çok oluyor.                                                                                                                          Ben ölümün ciddiyetini ve çaresizliğini ilk defa ne zaman hissetmiştim?Biliyorum elbette.Anneannemi kaybettiğimde  çok üzüldüm.Bir de cenazesine gidemedim .Deniz hastaydı ve eşim de İzmir’de seminere gitmişti .Deniz’ i hasta haliyle bırakamadım ,ya da küçük çocuk olduğu için de gidemedim.Ama ölümün dayanılmaz ağırlığını da oğlumun gidişiyle bütün benliğimde hissettim.Umuyorum sevdiklerinize ölüm değil sevgi 🥰 uğrasın.Sevgiyle kalın.

Yorumlar

  1. KALEMİNE SAĞLIK gözlerim yaşlı sözün bittiği yerdeyiz su gibi akıyor duyguların ifadelerin çok anlamlı bir nefeste okuyorum DENİZ içimizde

    YanıtlaSil
  2. sizi birazcık rahatlatabilecek bir cümle kurmayı, bir şeyler yapabilmeyi o kadar çok isterdim ki

    YanıtlaSil
  3. Teyzecim acina ne kadar ortak olmaya çalışsakta kelimelerin kifayetsiz kaldığının farkındayım; Allah'ım soğukluğunu versin diycem ama bu duygunun ne kadar tarifsiz bi duygu oldugunu en iyi sen ve o avukat kızın annesi bilir..Hatırlar mısın bilmem anneanemin vefatından 1 gece önceydi senle telefonla görüşmüştü ve de sen Denizin yaramazlıklarindan bahsetmiştin o da torunuma laf söylemeyin torunuma benim torunum çok akıllıdır demişti sana; şimdi ikiside ebediyette buluşmuş durumdalar emin ol ki anneanem ona orda destek olup bizim yoklugumuzu hissettirmiyordur..Üstelik Deniz orada konforlu dedesiyle de tanışmış onlada muhabbet ediyordur eminim..

    YanıtlaSil
  4. Çok haklusınux, acıyı yaşamayan ne kadar iyi niyetli olarak empati yapmaya çalışsa da bazen yeterli olmuyor. Ben bu yüzden yakınını kaybetmiş kişiye ne diyeceğimi şaşırırım, hele hele sizin gibi çok genç yaşta evladını kaybedene ne denebilir ki? Bununla birlikte kaybettiğimiz kişinin özellikle güzel yanlarını konuştukça, andıkça sanki daha bir iyi geliyor insana. Örneğin ben annemle ilgili her konuştuğumda sanki daha rahatlıyorum tabii hüzünle birlikte. Tüm bunlar insani duygular, gerçekten de size her anlamda iyilikler, kolaylıklar ve dayanma gücü diliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM