ZEYTİN AĞACI

Yorgunum, hem de öyle yorgunum ki... Günlük hayatım nasıl geçiyor diye düşünecek olanlar vardır. Kendimce bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Birçok iş yaptığımı da düşünebilirsiniz. Ya da ne bileyim, her gün evde temizlik yapıp durduğumu da . Ama düşünebileceğimiz bütün bu işler yorar mı insanı? Ya da her zaman yorgunluk ve tükenmişlik duygusuna gark eder  mi gün boyu yapılan işler?             Bazen bir bardak su doldurmaya üşenirken dahi yorulduğumu farkediyorum.  Bazı hikayelerdeki tembellere  döndüm sanırım!...😂😂😂                                                                             Yaşlanıyorum, farkındayım da  bu kadar yorgunluk fazla geliyor. Abartıyorum belki, kim bilir?        Ben de bu durumumu ciddi ciddi sorgulamaya başladım. Beni günlük hayatta duyduğum, gördüğüm olaylar elbette yoruyor. Nihayetinde toplumsal olaylardan etkilenmemek mümkün değil. Ama bir gerçek var ki, benim oğlum yaşasaydı, ben de böyle bir yorgunluk sendromuna yakalanmayacaktım. Oğlum : “ Anne, yeter koşturduğun. Her şeyi yapmak zorunda değilsin!, her şey için koşturma” diye beni uyarırdı.          Ama şimdi yapacak iş olmasa da  çok yorgunum. Hayat çok acımasız davrandı. Hayat ne sahi? Yaşadığımız anlar değil mi? Kafam allak bullak. Çünkü biz ailece çalışmaktan  kaçmayan, yorulsa dahi işini bitirmeden uykusu gelmeyen insanlardık. Aslında bu kadar koşturmanın da  bir önemi yokmuş. Oğlum gitti, hayat bitti. Keşke yavrum da bu kadar çok çalışmasaydı. Ders çalışmaktan doğru dürüst bir kız arkadaşı dahi olmadı. Sevgilisiyle bir çay bahçesinde oturup hayaller kuramadı örneğin. Hayatını hep çalışarak geçirdi.  Değer mi hayata bu kadar emek harcayıp zamansız gitmek? Ya da “Yetmişinde  bile, mesela, zeytin dikeceksin, hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil, ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için “diyor büyük şair Nazım Hikmet....                                     Dedim ya, kafam çok karışık. Koşsak da  yürüsek de, bizim isteğimiz  dışında  bilinmeyen bir zaman da bitiş çizgisine geliyoruz. Yapmaya karar verdiklerinizi ertelemeden yaşamaya gayret edin Kızmayın bu yazdıklarıma, gerçek bu... Sevgiyle ve sevdiklerinizle kalın🌷🌷🌷.                                  

Yorumlar

  1. Hayat herkesi farklı biçimlerde yoruyor ama en kötü gönül yorgunluğu sanırım.😥

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM