ADI DENİZ OLMALI

Biz yeni evliyken hep bir bebeğimiz olursa adı “Deniz” olacak diye eşimle karar vermiştik. Eş, dost niye Deniz diye sorarlardı. Bilmiyorlardı ki biz bir şiirden etkilenmiştik: “Bir çocuğumuz olmalı, adı Deniz olmalı” diye sıralanan dizeler bize bu kararı verdirmişti. Biz bu şiiri genç bir delikanlıdan dinlemiştik. O kadar içten ve dokunaklı okumuştu ki. Hayal kurardım, bazen deniz gibi masmavi olacak   gözleri diye. Gözleri mavi değildi ama güneşte yeşil, denize veya havuza girdiğinde mavi, diğer zamanlarda da ela olurdu. Bazen de düşünürdüm, deniz olacaktı ya deniz gibi dalgalı olur mu diye. Sinirli ve hırçın mı olacaktı acaba?         “Deniz özgürlüktü belkide vazgeçilmez sevdaydı, gizemdi birazda.Bu ismi defalarca duymuş olabilirsiniz ancak böylesi bir farklılığı düşünmüş olabilir misiniz ?                                                                           Bebeğimiz olacağını öğrendiğimizde de çok sevinmiştik, Denizimiz geliyor diye. Sıkıntılı ve zorlu bir hamilelik 🤰 sürecinden sonra Deniz’imiz ne zaman geldi biliyor musunuz? 29 Ekim’de. Hem de Cumhuriyet Bayramı törenleri başlarken! Ve çok sevdiğim, can parçam, hayat ışığım, dünyaya geldi. Biz hep isim olarak Deniz düşünmüştük, ama böyle özel bir günde dünyaya geldiği için “Cumhur” adını da vermeden olmazdı. Biz de öyle karar kıldık. Böylece iki isimli dünya tatlısı bebişimiz  olmuştu .                     Yarın benim burada hastanede 5. yıl meme kanseri kontrolüm var . Sabahleyin İstanbul trafiğine takılmayalım diye bu günden geldik. Öğretmen evinde kalacağız bu gece. Öğretmenevi resepsiyonundaki görevli genç: “Hocam, derse girmemek, yeni emekli biri için nasıl bir duygu?” diye sorunca, ben de: “Hiç farkında değilim, diye karşılık verince, niye? diye soran gözlerle yarım kalan cümlemi bitirmemi bekliyordu. Kısık bir ses tonuyla: “Oğlumu yeni kaybettiğim için olabilir.” derken boğazım düğümlendi, sesim kısıldı ve gözyaşlarım sel oldu. Oğlum! Şu anda ben İstanbul’da deniz kenarında çayımı yudumlarken, az önce seninle buluşan göz yaşlarımla senin isiminin nasıl verildiği gözümde canlandı.       Adın Deniz olunca hiç gitmezsin sandım. DENİZ biter mi? Deniz gider mi? Adın Deniz olunca hep yanımda olursun sandım. Nereden bilecektim aniden genç yaşta gideceğini? Nereden bilecektim bizi  sevmene rağmen sevmeye doyamadan Deniz’siz bırakacağını ? Hayat çalışmadığımız yerden sınava aldı bizi.           Sevdikleriniz hep yanınızda olsun ve mutlu olun.💐🌸🌷🌸💐🌷

Yorumlar

  1. Teyzem emin ol ćocuk istemeden üzmüştür seni; Denizin ruhu emin ol ki nereye gitsen senle gidip geziyor

    YanıtlaSil
  2. Canım öğretmenim sizi çok seviyorum, çok seviyorum. Keşke sizi teselli edecek bir şey söyleyebilseydim.. Oğlunuza Allahtan rahmet diliyorum ..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM