ACIYI BAL EYLEDİK

Bir çok insanın yarına dair yada gelecekle ilgili planları vardır. Üç ay sonra şunu yapacağız, bir hafta sonra böyle yapacağız diye. Ne kadar güzel değil mi plan yapmak? Yada güzel mi? Geleceğe ait planlar yapıp uygulamak... Sonra bir gün görüyorsunuz ki planlarınızın hiç biri tutmadığı gibi gelecek kaygınızda uçup gidebiliyor. Şu sözü çok beğenirim”Kul plan yaparken kader gülermiş”. Sonra gözünüzde ve beyninizde bir zamansızlık oluşuyor. Zaman denen şey gerçekten var mı acaba? Biz mi kafamızda yaratıyoruz bilinmez.Zaman nedir gerçekten, biz niye yaşadığımız hayatı bölümlere ayırıp anlamlandırıyoruz? Yıllar önce rahmetli anneannemle sohbet ediyoruz; kendisi de 72 yaşında o zaman.Zaten 72 yaşında da aramızdan ayrıldı biricik anneannem. Sordum anneanneme “ne anladın bu hayattan?”diye. Dedi ki “Kızım Yanyana iki ağaç düşün, bir ağacın altından diğerine geçtim.”Daha önce söz ettim sanırım , anneannem gerçekten hayatla mücadele etmiş ve hayatın zorluklarını sonuna kadar yaşamış çilekeş ama bir o kadar da güçlü ve güzel bir insandı. Benim evliliğime de çok sevinmişti. Hele bir de oğlum dünyaya gelince çok mutlu olmuştu.Çok severdi Cumhur Deniz’imi. Ve hep kızım, oğlun inşallah iyi yerlere gelecek, çok merhametli ve akıllı bir çocuk,derdi.Anneannem sonsuzluğa gittiğinde oğlum da üçbuçuk yaşındaydı. Ama o yaşta bile anneannem ayağa kalkacaksa hemen oğlumda kalkar, anneannemin elinden tutar ve yardım ederdi. Anneannem de bu çocuk Cumhurbaşkanı olacak, maşallah der, mutlu olurdu. Hayat işte böyle garip bir şey . Şu bir kaç günden beri yaşadığımız şehit haberleri benim plansızlığı anlatmamın gerçekliğini maalesef bir kez daha ortaya çıkarıyor. Oğlum yaşında bir çok genç hayata veda etmek zorunda kaldı ve yüreğim her biri için yeniden yandı, kavruldu. Bir annenin çocuğunu kaybetmesinden daha korkunç bir şey olmadığına inanıyorum. Şehitlerimize rahmet diliyorum. Ebeveynliğin bu koşullarda dayanılmaz acısını gönülden paylaşıyorum. “Ekmeği bol eyledik, Acıyı bal eyledik, Sıratı yol eyledik, Geldik bu güne”(Hasan Hüseyin Korkmazgil) dediği gibi değerli ozanımızın.Halimiz bundan ibaret işte.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM