EDİRNE HAYALİM

"Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler asla ve asla yorulmazlar."(Mustafa Kemal Atatürk) Yapılan iyi ve güzel girişimler ve çalışmalar, eminim şehrimize yepyeni bir görüntü ve imaj kazandıracak. Yapılacak çalışmaların sonuçlarının bir süre sonra alınacağını biliyor ve inanıyorum. İşte bu noktada ben de kentimizle ilgili hayallerimi anlatmak istedim. Edirne... Güzel ülkemin yalnız kenti, dört sınır kapısı ile bizi Avrupa'yla buluşturan, toprak yapısı ile çok verimli ve bereketli, ama bir o kadar da ihmal edilmiş, yeterince ekilip biçilmeyen şehrim. Üç nehirin buluştuğu, bir zamanlar Sultanların burada yaşamak için yarıştığı şehrim. Türkiye'nin yaşlı nufüsu açısından ilk sıralarda yer alan, gençlerin iş bulmak için ayrıldığı Serhad şehrim. Eğer bu ülkenin en huzurlu, sakin şehrini sorarsanız elbette Edirne derim. Öyle bir şehir düşlüyorum ki tarım alanları ve suları en verimli şekilde kullanılan, ormanlık alanları her geçen gün artan, damlama sulama sisteminin çeltik tarlalarında dahi tamamen kullanıldığı, nehir sularının doğanın renkleriyle uyumlandığı ve tertemiz, gençlerin tarıma özendirildiği ve Tarım Meslek lisesinin gençlerine alternatif sunduğu bir şehir. Alt yapısı ve şehir içi yolları tamamlanmış, asfalt yada parke taşlarla döşenmiş, modern görünümlü. Fosil yakıtların tamamen yasaklandığı, oksijen deposu. Bağlarının yeniden arttığı, bademin, cevizin en lezzetli haliyle ağaç dallarında bereketlendiği, her yanı ağaçlarla bezenmiş, yeşilin ve mavinin her tonunun buluştuğu daha yeşil bir Edirne hayal ediyorum. Birlikte nefes alıp verdiğimiz bu şehre hakettiği değeri vermek ve hayalimdeki Edirne'yi gerçekleştirmek için çok şey mi hayal ediyorum?...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM