KİTAPLA GELEN

15 Aralık 2019'da İl Sağlık Müdürlüğü'nden Halk Sağlığı Başkanı sayın Doktor Selma Heves hanımefendi telefonla arayarak: "Yarın akşam üzeri eski hastane binasında Kanser Destek Merkezi'nin açılışı var. Sayın Hanımefendi açılış törenine eşiniz ile birlikte katılımınızı bekliyor." dedi. Ben henüz ne olduğunu tam anlamadan, "Oğlumun Tıp Fakültesinden arkadaşları da gelebilir mi?" diye sorduğumda; "Sadece üç arkadaşı gelebilir, bu protokol açılışı." dedi. Törenden yarım saat önce orada olmamızı istedi. Oğlumun arkadaşları da dersleri bitince törene zamanında yetişeceklerini söylediler. Açılış günü, yani 19 Aralık geldiğinde kimseyi bekletmeden hemen eski hastanenin yolunu tuttuk ve oraya vardığımızda Sayın Hanımefendi'yi bahçede koşuştururken görünce, biz de yardımcı olalım, ne yapılacaksa yapmaya hazırız." dedik. Ancak Sayın Hanımefendi Dr. Ayten Canalp: "Lütfen yukarıya çıkın, bir şeyler ikram etsinler, ben de bir kaç dakika sonra size katılacağım." dedi. Yukarıya çıktığımızda, bizi Sayın İl Sağlık Müdürü İshak Yıldırım Beyefendi sıcacık ve saygın tavırlarıyla karşılayarak odasına davet etti. On onbeş dakika sonra gelen telefonla törenin başlamak üzere olduğu haberi bildirilince, hep birlikte aşağıya indik. Sayın Valimiz Ekrem Canalp geldiklerinde, aşağıda kendisini bekliyorduk. O sırada eşim: "Aynur bak, ne yazıyor?" diye bana bir şeyler gösterme çabasına girmiş. Ama ben ne olduğunu anlamadığım için: "Ne yazıyor, ben bir şey görmüyorum." deyince, eşim yeniden: "Tabelaya bak!" dedi. Ben de gözlerimi yukarı çevirince, kontrol edemediğim tiz bir çığlık atarak, göz yaşlarımla senkronize olmuş sesimle Sayın Valimiz Ekrem Canalp ve Sayın Hanımefendi Doktor Ayten Canalp'e teşekkür ederken, onlara sarılmamak için kendimi zor tutuyor ve göz yaşlarımı bir türlü durduramıyordum. Meğer tabelayı görmememiz ve sürpriz olması için, bizi Sayın Hanımefendi yukarıya göndermiş. Tabelada "Cumhur Deniz Uysal Kanser Destek Merkezi" yazıyordu. Çok sevgili Tıp Fakültesi öğrencisi oğlumuz da altı ay boyunca bu illet hastalıkla mücadele etmiş, ancak sonsuzluğa gitmesine engel olamamıştı. Oğlum Cumhur Deniz Uysal'ın kanserle mücadelesindeki yaşadığımız olayları anlattığım "Denizden Damlalar" kitabından esinlenilerek Sayın Hanımefendi tarafından Kanser Destek Merkezine adının verilmesi uygun görülmüş ve tören anına kadar bizden gizlenerek büyük bir jest yapılmıştı. "Cumhur Deniz Uysal Kanser Destek Merkezi" sadece hastalara değil, aynı zamanda hasta yakınlarına ve çocuklarına da ücretsiz destek vermek amacıyla kuruldu. Kanser Destek Merkezi, donanımıyla ve hizmet vereceği birimleriyle Türkiye'de bir ilkti. Ancak açılışından kısa bir süre sonra Covid 19 salgınının başlaması nedeniyle, maalesef yeterince tanıtımı yapılamadı. Orada görevli personel de Covid 19 ile mücadele etmek için görevlendirildi. Ancak pandeminin kritik aşaması sona erdiğinden, bundan sonraki süreçte Edirne'de daha etkin hizmetler vereceğine inancım tamdır. Cumhur Deniz Uysal Kanser Destek Merkezi'de ayrıca Türkiye'de bir ilk olması noktasında, başta Sayın Valimiz Ekrem Canalp ve Sayın Hanımefendi Dr. Ayten Canalp olmak üzere, İl Sağlık Müdürlüğü'nün tüm birimlerinin halk sağlığı ve Edirne'nin bu hastalıkla mücadelesinde emeklerinin çok büyük olduğunu da ifade etmek isterim. "1-7 Nisan Kanser Haftası" dolayısıyla bu anımı sizlerle paylaşmak istedim. Ben hep, hiç bir şeyin tesadüf olmadığına inanan insanlardanım. Yolunuz iyi ve anlayışlı insanlara çıksın. Hepimize sağlıklı günler dilerim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM