İKİ İNSAN

Biz halk olarak devlete "baba" deriz. Çünkü biraz otoritedir. Ama aynı zamanda evlatlarını sarıp sarmalar, güven hissi verir ve sorunlarına çare bulur. Otuz yıllık meslek hayatım da dahil , ben hayatımda bu hissi üç buçuk yıldır gerçekten hissettim. Yani başım sıkışsa, bir haksızlığa uğrasam biliyorum ki beni koruyacak, haksızlığı giderip, sorunu çözmeye çalışacak bir devlet yetkilisi (Devlet baba) var. Elbette devleti temsil eden ve yetkiyi kullanan insanlar görevlerini yapıyorlar. Ama bazı insanlar iyi, güzel, doğru ve kapsayıcılıkta öylesine adil, eşit ve insani davranıyorlar ki, işte o insanlar fark yaratıyorlar. Edirnemizde görev yaptığı üçbuçuk yılda onüç tane kadın koperatifinin kurulmasını sağlayarak kadınlarımızın emeklerinin karşılığını almaları için inanılmaz projelerin ortaya çıkmasında bütün ekibini seferber eden, "Üç nehir bir şehir projesi"ni hayata geçirerek Edirnemiz için müthiş bir gelir kaynağının anahtarını Edirnemize sunan ve zaman içinde kurduğu Şehir Gönüllüleri Vakfı aracılığıyla şehrimizdeki ihtiyaç sahibi herkesin hayatına dokunmayı ve yardımcı olmayı hedefleyen, Edirne için müthiş bir enerji ile sabahın ilk ışıklarından önce çalışmaya başlayıp, bazen hiç uyumadığını yada dinlenmediğini düşündürdüğü çevresindeki ekibi ile sürekli çalışan kişidir bizim için Ekrem Canalp "babamız" Ayrıca üretken, kucaklayıp kapsayan kişiye de "Toprak ana" denir ya, işte bu süreçte toprak ana gibi güzel bir insanı da tanıma şansım oldu. Kendisi öyle merhametli, öyle insani duygularla bezenmiş, mütavazi, yaratıcı ve üretken bir insan ki. Hatta bir arkadaşım bana "Beni Hanımefendi ile tanıştırır mısın?" diye sordu ve dedi ki: "Hanımefendiyi birkaç arkadaşımdan daha duydum ve çok merak ediyorum, gerçekten anlatılan gibi hanımefendi ve mütevazi mi diye". İşte böyle bir kişidir bizim Ayten Canalp "anamız" Gönülden bağlı olduğunuzu gösterdiğiniz ilinize bıraktığınız eserler, yaptığınız güzel işler ve insanlara yaklaşımınızla Edirne sizi asla unutmayacak. Siz sadece başka bir yere görev için gittiniz ve ben inanıyorum mutlaka birgün Edirnemize geri döneceksiniz. Bilin ki bu halk sizi asla unutmayacak. Edirne'den bir Vali baba geçti, gerçek bir hanımefendi, fedakar ve özveri abidesi olan toprak ana ile birlikte. Sizleri çok seviyoruz ve hep seveceğiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM