VAKİT AYIRIN

İsteyip de yapmak için vakit ayıramadığınız ne varsa ertelemeyin. Vakit yaratın hayallerinize, yarın yaparım dediğiniz hobilerinize, bir çiçeğin büyümesini izlemeye,bir ağacın gölgesinde uyumaya yada bir kedinin mırıltıları eşliğinde başını okşamaya, elbette ki sevdiğiniz insanlara ve sizi gerçekten sevenlere vakit yaratın. Öyle her yüzünüze gülene değil, sizinle acınızı paylaştığı kadar başarılarınızı ve mutluluğunuzu da paylaşan, destek olan insanlara vakit ayırın. Günü geldiğinde koşa koşa gidebileceğiniz ve "Hadi bir çay demle de birlikte yudumlayalım, dertleri azaltıp mutluluğu çoğaltalım." diyebileceğiniz insanlara vakit ayırın. Sizi anlamaya çalışan ve yaptıklarınızı farklı yorumlamayan, ama sizin de ona aynı şekilde destek olacağınıza inanan insanlara vakit ayırın. İnsanların bir çoğu acınızda sizinle üzülüyor görünebilir. Çünkü sizin yerinize bir an için kendisini koyar ve o anda sizin gibi acılara boğulmamak adına dua eder, destek olduğunu söyler. Asıl teselli ettiği kendisidir çoğu zaman. Üstelik de "Senin yaşadığını Allah kimseye yaşatmasın." diye söyler. Böylece kendisi için de dua etmiş olur yüzünüze baka baka. Ama siz karşınızdaki kişiden daha iyi durumdaysanız, hayırlı olsun demediği gibi sizi aşağı çekmeye çalışır. Çok şükür ki mutsuzluğumda üzülen, benim mutluluğuma da benimle birlikte sevinen insanları tanıyorum. Bazı insanlar başkalarının mutsuzluğuyla beslenir. Çünkü ürettikleri bir şey olmadığı gibi, hep karşıdaki kişiyi tüketmeye odaklıdırlar. Negatif insanlardır bu tipler. Hep kendi sorunları önemlidir. Ellerinde var olanla yetinmeyi bilmeyen, bazı şeylerin kısmetten öte olamayacağını kavrayamayan bu insanların farkında olmak önemlidir. Bu satırları yazarken yaşadığım bir olayı biraz da tebessüm ederek hatırladım. Çünkü insanlara kızmıyorum artık ve olaylar karşısındaki tutumları beni şaşırtmıyor. Biz üç yıl önce oğlumuzun sonsuzluğa gitmesi ve kutlama günlerinde acımızın daha da katlanması nedeniyle bayramda yurt dışına gitmeye karar vermiştik. Bir arkadaşım "Oh ne güzel, yurt dışına gidiyorsunuz. Biz çocuklar geleceği için evdeyiz maalesef." diye üzüldüğünü belirtmişti de hayretler içinde kalmıştım. Hayat dediğimiz iki nefes arasıdır sadece. Bu iki nefes arasında, sizi anlayan gerçek dostlar edinmeniz ve benim yaşadığımı yaşamamanız dileğiyle...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM