ATEŞ

Gün geçmiyor ki genç yaşta hayatını kaybeden birini sosyal medyadan ya da gazetelerden okumayalım. Özellikle de bu son haftalarda sayısal olarak bir artış var sanki. Bu hafta Pençe Kilit Operasyonunda şehit olan dört genç mehmetçiğimizi ve daha önce de bu vatan için şehit olan güzel evlatlarımızı da hiç unutmamak gerekiyor. Keşke bu gençlerin hiç biri sonsuzluğa gitmese. Allahım diyorum, neden gençlerin sonsuzluğa gittiklerini duyuyorum?İçim çok acıyor, her haberi okuduğumda yeniden yıkılıyorum, boğazıma bir şeyler düğümleniyor, yutkunamıyorum. "Hızlı araç kullanmakta olan genç kontrolünü kaybederek bariyerlere doğru fırladı ve elektrik direğine çarptı." işte böyle bir haber okumak istemiyorum. Ya da "Genç doktor kalbine yenik düştü." diye bir cümle duymak da çok zor. Bu haberler sadece haber olmanın dışında çok daha önemli bir içerik taşıyor, toplumsal vicdanımıza hatırlatma yapıyor. İşte o nedenle bu tür haberlerin sıradanlaşmasına ya da şehit olan gençlerimizin ardında kalan hüzne ve destek ihtiyacına toplumsal duyarlılığımızı asla azaltmamak ta çok önemlidir diye düşünüyorum. Biliyor musunuz, ben evde hep gizli gizli ağlarım, ama bu ana kuzuları gidince göz yaşlarımı da kontrol edemiyorum. Ne büyük acı ya Rabbim! O gençlerin anne babalarına Allah dayanma gücü versin. Geride bıraktıkları sevgilileri, eşleri, evlatlarına da hiç kolay değil. onların da hayalleri yıkılıp altüst oluyor. Bir insanı yetiştirip büyütmek hem çok keyifli ve sevgiyle yapılan bir şey, ama bir o kadar da özverili ve zorlu bir süreç. Bir anda bakıyorsun, geleceği ile ilgili nice hayaller kurduğun evladın yok, yok işte. Dünya kadar paran da olsa geri getirme olasılığınız yok. Gençlerimizin sonsuzluğa bu kadar erken gitmemeleri için biz yetişkinlere düşen görevler de vardır. Bunların başında da bu konuda toplumsal duyarlılığın arttırılması gerekir. Onlar savaşta, kazada, hastalıkta veya başka bir sebeple sonsuzluğa bizden önce giden sadece birer istatistik değil, her şeyden önce insanlar! Onların duyguları, yarım kalmış hayalleri ve geride bıraktıkları gözü yaşlı sevenleri var. Artık ateş sadece düştüğü yeri yakmasın!..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM