DEPREMM

Bugün "gün aymadı" ne yazık ki. Aslında farklı bir yazı hazırlamıştım. Ama uyanınca, ülkemizdeki falaketi öğrendim ve hemen farklı bir yazı kaleme almam gerektiğine karar verdim. Tıpkı 1999'daki Marmara depremi gibi, bu felaketi de unutmamız mümkün değil. Maalesef bu felaket en az on ilimize zarar verdi. Benim yakınlarımın büyük bir kısmı da bu illerde yaşıyor. Acı düştüğü yeri yakıyor. Herkes çok korkmuş ve perişan durumda. Biliyorsunuz bu illerde aynı zamanda yoğun bir kar yağışı da söz konusu. Sabahtan beri elimde telefon yakınlarımla iletişim kurmaya çalışıyorum. Güzel ülkemin çilekeş insanları, acıyı birlikte paylaşıyoruz da umarım bundan sonra güzellikleri de hepimiz eşit paylaşırız. Kuzenimin henüz ilkokula gitmeyen kızının sesini de telefonda duydum. Çok korkmuş çocuk, sarsıntının etkisiyle bu karlı ve soğuk havada panikle çorap bile giyemeden dışarı fırlamışlar, herkes arabalarında sabahlamaya çalışmış. Kar kalınlığı bazı yerlerde bir metreyi geçmiş. Hatay'da yaşayan yeğenimin de evi yıkılmış. O da ilkokula giden oğluyla panik halde Kilis'e yola çıkmış, ama çok yavaş gidebiliyorlarmış çünkü yollarda çatlaklar oluşmuş. Edirne'ye gelin diyorum. Ama biliyorsunuz, havaalanı dahi depremden zarar görmüş ve hava koşulları uygun değil. Sadece dualarımızı istiyorlar. İşte bu gibi durumlarda çaresizliğin ne demek olduğunu daha iyi anlıyor insan. Şimdi saat 13:44. 7,6 şiddetinde yeni bir deprem daha olmuş ve hasar gören evler tamamen yıkılmış. Herkes çaresiz bir bekleyiş içerisinde bekliyor ve ne yapacağını bilemiyor. Birşey söylemek istiyorum; bu deprem Japonya'da yaşansaydı böyle bir felaket olurmuydu diye de soruyorum kendi kendime? Hayat aslında kimseyi kırmayacak, küsülmeyecek kadar kısa diyorum. İki çığlık arasıdır hayat; ilkini biz dünyaya gelirken atarız, ikincisi de biz bu dünyadan giderken sevdiklerimiz bizim için atarlar. İşte bu iki çığlık arasındadır bütün hikayemiz. Eğer hikayemizi her şeye rağmen saygıyla, iyi izlenimlerle ve hoş bir seda ile noktalayabilirsek, ne mutlu bize. Sağlıkls kalın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM