FELAKET

İnsan üşümekten utanır mı? Bugün üşümekten utandığım kadar utanmamıştım daha önce. Çünkü onbinlerce insanımız şu anda bu soğukta enkazın ve karın altında. Ben çok uzun süreden beri haber bültenlerini izlememeye çalışıyordum. Çünkü haberleri izlemeye başlayınca moralim bozuluyor diye düşünüyordum. Ama bugün televizyonda haber programlarının başından kalkmadım. Hatta su içmeyi dahi kendime zaman kaybı olur düşüncesi ile hareket ettim veya etmedim dersem abartı olmaz. Sadece bir ara dışarı çıkmak durumunda kaldım. Deprem bölgesine sivillerin ulaşması mümkün olmadığı için, ihtiyaç duyulabilecek giysileri eşimle birlikte Edirne Belediye Başkanlığı Atatürk Kültür Merkezi'ne teslim ettik. Bütün samimiyetimle söylüyorum, Edirnemle gurur duydum. Çünkü birçok insan aynı duyarlılıkla koşmuş, elindekini ya da cebindekini paylaşmaya çalışıyordu. Araba park edecek yer bulmakta zorlandık. Aynı şekilde Kızılay Kan Merkezinde de bir yoğunluk var. İnsanlarımız depremzedelerden ihtiyacı olan yaralılara kan vermek için kuyruk oluşturmuş. İnanın bu defa minnet duygusuyla gözlerim doldu, gözyaşlarım süzüldü. Biz paylaştıkça, birlikte hareket ettikçe insanız. Ancak insanlar bazen nasıl davranacaklarını, ne yapacaklarını bilemez hale gelebilirler. Dün meydana gelen, on ilimizi sarsan ve tüm Türkiye'yi acıya, kedere boğan depremler, aynı zamanda Arap fay hattının, Anadolu fay hattına kuzeydoğu-güneybatı ekseninde 3 metre hareket etmiş gibi gözüktüğünü, hatta bunun daha fazla olabileceğini ve bunun çok büyük bir hareket olduğunu olduğunu ifade ediyor bilim insanları. Ayrıca iki depremin etkisi yüzotuz atom bombası gücünde olunca sanırım hasar görmeyen bina yoktur. Gerçekten büyük bir felaket yaşıyor ülkemiz. Kıtalar bile birleşmek için harekete geçmişken, özüne dönmek isterken, biz insanlar neyi paylaşamıyoruz diye sormadan edemiyorum. Biliyorum, petrol, yeraltı ve yerüstü zenginlikler paylaşılamadığı için, mezhep, din, ten rengi farklılıkları üzerinden insanlar ayrıştırılıyor. Zenginlik kaynaklarına daha fazla sahip olabilmek için savaşlar yapılıyor. Biz neden doğadan ders almayız, neden birbirimizden ayrışırız inanın anlamak mümkün değil, üstelik ölüm bu kadar yakınken. Sevdiklerimiz acı çekerken. Sağlıkla ve sevdiklerinizle kalın...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM