MUCİZE

Bizim ülkemiz aslında çok şanslı bir ülke. ülkedeki bir çok şeyin temeli cumhuriyet dönemi ile birlikte atıldı. Hani nasıl Kurtuluş Savaşı'nı çok zor koşullarda Mustafa Kemal Atatürk'ün önderliğinde kazanıp küllerinden yeniden doğduysa, cumhuriyetin ilanıyla birlikte küllerinden doğuş öyle müthiş ve inanılmaz bir hal aldı ki, size aktaracağım olay gerçekten mucizevi bir olay. Çünkü ulus-devlet olmanın ulusal ekonomiye ve devamında da ulusal savunma sanayiisine bağlı olduğunu çok iyi idrak etmiş bir liderdir. Yani Atatürk Türk Milleti'nin başına gelebilecek en büyük mucizeydi ve öyle oldu. Ben okumayı çok seviyorum ve okudukça her gün yeni bir mucizeye, müthiş bir azim ve inanca tanıklık ediyorum. Okuduğum bir çok kitap, makale ve çeviri beni Cumhuriyetimizin kuruluş dönemi ile ilgili inanılmaz mucizelere ulaştırıyor. Ayrıca okumayı pek sevmeyen bir toplum olduğumuz için okunası yazılar hazırlamaya ve dolayısıyla biraz kısa tutmaya özen gösteriyorum. Şaşırmamak mümkün değil.Bu günkü paylaşımım Kayseri Uçak Fabrikası; ilk açıldığında fabrikanın elektriği yoktu. Jeneratörlerle çalıştırılıp,üretim yapılmaya başlandı. Daha sonra tren yolu yapılıp, büyük jeneratörler getirildi.Kızılırmak Nehri üzerinde Hirfanlı Barajı yapılıncaya kadar da elektrik böyle sağlanmıştır. Fabrikanın kendi havaalanı olmadığı için kanatları at arabalarıyla boş arazilere çekilerek orada birleştirilmiştir. Fabrikanın inşası sırasında eşek, katır, deve bile kiralanmış. Gıda ve giyeceğin tamamı Kayseri iç piyasasından karşılanmış. Böylece marangoz, manav, hububatçı, terzi, ayakkabıcı, demirci, bakırcı gibi zanaatkârlara üretim yapma imkanı doğmuş. Anneler oğullarıyla "Oğlumuz tayyare pavlikasında çalışır." diyerek övünürken; fabrika, fabrikadan öte bir eğitim kurumuna dönüşmüş ve tornacı, frezeci, kaportacı, kaynakçı, motorcu ustaları, şehrin metal sanayisinin temelini oluşturmuş.1931 ile 1939 yılları arasında toplam 200 adet uçak üretilmiştir. Atatürk kimdir? sorusunun binlerce cevabından biri; "Yoklukta uçak üreten, ürettiği uçakları hem satan hem de İran'a hediye edebilen kahramandır." olsa gerek. işte özellikle Atatürk dönemi böyle mucizelerle dolu olan Cumhuriyetimiz yüz yaşında. İlk günkü coşku ve dayanışmayla nice yüzyıllara... Rahat uyu Atam, meşale biz gençlere emanet.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM