ÖĞRETMEN

Geçenlerde bir öğretmen arkadaşım Japonya’da yaşadığı anılarını anlattı: “Japon meslektaşım hocam Yamamoto’ya sordum: “Japonya’da Öğretmenler Günü’nü nasıl kutlarsınız?” Soruma şaşırarak cevap verdi: “Öğretmenler günümüz yok.” Cevabını duyunca ona inansam mı inanmasam mı bilemedim. Aklımdan şöyle bir düşünce geçti: “Ekonominin, bilimin, teknolojinin gelişmiş olduğu bir ülke neden öğretmene bu kadar saygısızlık ediyor?” Bir keresinde, işten sonra Yamamoto beni evine davet etti. Okuldan uzakta yaşadığı için metroya bindik. Akşam yoğun saatlerde metro vagonları aşırı kalabalıktı. Bir şekilde içeri girdikten sonra korkuluğu sıkıca kavradım. Aniden yanımdaki koltukta oturmakta olan yaşlı bir adam bana yerini verdi. Bir yaşlının bu kadar saygılı tavrını anlamadığım için önerilerini kabul edemedim ama ısrarcıydı, oturmak zorunda kaldım. Metrodan inip Yamamoto’nun evine geldiğimde durumu ona anlatıp adamın neden böyle yaptığını açıklamasını istedim. Yamamoto gülümseyerek öğretmen rozetimi işaret etti ve şöyle dedi: “O yaşlı adam senin öğretmen olduğunu gördü ve statüne duyduğu saygının bir göstergesi olarak koltuğundan vazgeçti!”Yamamoto Öğretmene nerede alışveriş yapabileceğimi sordum. Biraz ileride indirimli fiyatlarla ürün alabileceğim bir öğretmen mağazası olduğunu söyledi. Yine duygularımı tutamadım: “Ayrıcalıklar sadece öğretmenlere mi veriliyor?” diye sordum. Sözlerimi onaylayan Yamamoto şunları söyledi: “Japonya’da öğretmen en saygı duyulan meslek, en saygı duyulan kişidir. Japon girişimciler dükkanlarına öğretmenler geldiğinde çok mutlu oluyorlar, bunu kendileri için büyük bir onur olarak görüyorlar.” Japonya’da kaldığım süre boyunca, Japonların öğretmenlere ne kadar saygı duyduğunu defalarca gördüm. Metroda kendilerine ayrılmış koltuklar var, onlar için ayrı dükkanlar açılıyor, öğretmenler hiçbir ulaşım türü için bilet kuyruğuna girmiyor. Bu nedenle Japonya’da bir gün değil, her günün Öğretmenler Günü olduğunu gayet iyi anladım.” Arkadaşımın anlattıklarını dinlerken ülkemizde öğretmene verilen değeri acı acı düşündüm. Belki bu Öğretmenler Günü bir başlangıç olur, bizde de öğretmene hakettiği maddi ve manevi değer verilir. Cumhuriyeti yaşatan ve yaşatacak olan nesilleri eğitmek ve öğretmek gibi çok kutsal bir görev yapan meslektaşlarımın ve tüm eğitim camiasının Öğretmenler Günü kutlu olsun!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEL HANIM

NİYE?

ÖZLEDİM